donderdag 4 december 2014

Een verhuizing en een nieuwe showroom

De afgelopen maanden was het heel stil op mijn blog. En hoe dat kwam?

Ik ging van dit:


Naar dit: 



En hoe dat zo ineens kwam? Al sinds 2008/2009 run ik Stip & Bloem vanuit huis. Eerst in een slaapkamer die over was, daarna vanaf de zolder. Het thuiswerken beviel me prima, ideaal te combineren met gezin en huishouden en bestellingen konden snel verwerkt en verzonden worden.

Maar Stip & Bloem groeide, en de zolder groeide niet mee. Ik propte er een stelling bij, en nog één, en nam een gedeelte van het andere zolderkamertje in beslag. Als ik bij de groothandel was geweest, stond de woonkamer vol met dozen, die vervolgens allemaal weer naar zolder moesten. En daarna, als het was verkocht, kwamen al die pakketjes weer naar beneden. Ons huis was soms meer een opslag dan een huis en de grens tussen werken en privé was er al een tijdje niet meer. 

Dat moest anders. Dus ging ik kijken naar een heus bedrijfspand, waar ik toch wel erg verliefd op was. Maar ja: zo'n "grote-mensen-bedrijfsruimte", dát was nogal een stap! Mijn ouders zagen mijn twijfels en angsten en kwamen met een aanbod waar ik ze eeuwig dankbaar voor zal zijn. Ze boden mij een gedeelte van mijn vaders ruimte aan. Wat een buitenkansje!

En zo kwam het dat Stip & Bloem sinds een paar weken een eigen showroom/magazijn heeft. Ik ga 's morgens met plezier naar mijn werk, verwerk mijn bestellingen, ontvang klanten die iets af willen halen, breng de post naar mijn vertrouwde postagentschap en ga daarna naar huis. Ons huis, waar geen dozen meer staan, geen grote computerkast meer in de woonkamer. Alleen mijn smartphone en een laptop, dat is alles.

Het eerste inloopweekend is achter de rug. Dit heb ik bewust klein gehouden, zodat familie, vrienden en vaste klanten de kans hadden mijn nieuwe plekje te bezichtigen. Het is goed bevallen en ik ga het zeker vaker organiseren.

Tot die tijd: je bent van harte welkom om eens te komen kijken. Op de website vind je alle informatie. 

Hartelijke groeten, Wendy

Geen opmerkingen: