zondag 24 november 2013

DIY kleihangers!

Ik beloofde het vorige week al, maar het was zo druk in de webshop dat deze blog er maar niet van kwam.
Vandaag is het een heerlijke rommelige zondag, dus nu heb ik eerst nog even wat foto's gemaakt.

Waar ik het over heb? Over die leuke hangers die je van witte klei, stempels en stempelstiften kunt maken!
Ik was er vorige week al een avondje mee zoet. Het is heel simpel: je koopt witte zelfdrogende klei, en met behulp van uitstekers, stempels en stempelinkt maak je de leukste hangers.
Ik gebruikte stempels uit mijn eigen webshop, zie onderaan de blog voor de linkjes.


En toen ik zo aan het stempelen was, dacht ik: misschien is het ook wel leuk als je ook stempelinkt gebruikt? Dus de "bird"-stempel inkte ik eerst met een zilverkleurige stempelstift. En dat werd nog leuk ook! 
Vervolgens met een satéprikker een gaatje er doorheen boren, en... klaar!


Nadat ze uitgehard waren, reeg ik er een bakkerstouwtje in een leuk kleurtje doorheen. En dan? Gebruik je ze als cadeaulabel, als hanger aan een kastknopje, of....


zo: aan een glazen flesje. Leuk toch? 


En ik weet het, het is nog geen Kerstmis, maar ik was zo lekker bezig, dat ik ook meteen wat Kerstversiering maakte. De sterren maakte ik door een strook kant in de zachte klei te rollen. Zo simpel! 


Ik had nooit gedacht dat ik me zo goed kon vermaken met dit gefreubel. En het leuke is: zelfs mijn dochter en haar vriendin sloegen gisteren weer aan het kleien. Kijk, dat is weer eens wat anders dan whats-appen of gamen ;-)

Een fijne zondag allemaal, hieronder nog even een overzicht van gebruikte materialen:

Klei koop je bij de speelgoedwinkel of Action.
Uitstekers: zo'n beetje overal te koop :-)

Letterstempels / alfabetstempels: vanaf € 9,95, klik hier
For You stempel: € 2,95 (inmiddels uitverkocht)
Bird stempel: € 3,25, klik hier (in diverse uitvoeringen)
Bakkerstouw: vanaf € 1,25 klik hier (in 7 kleuren verkrijgbaar)
Stempelinktpennen: per set van 7x2 kleuren voor € 6,50, klik hier 

1 opmerking:

Wad Woord en Wol zei

Wat een ontzettend leuk idee.